Navigatie
Vacatures

We blikken nog even terug op de mooie rit die Wil en Stijn hebben gefietst voor Duchenne Heroes 2019! Het was weer een week vol spanningen, afzien op steile beklimmingen, mooie vergezichten en schitterende afdalingen.

Zaterdag 07-09-2019 Haulme

Zaterdag zijn we vertrokken naar Haulme in Frankrijk waar we ons moesten inschrijven en waar op zondag het startsignaal van Duchenne Heroes zou plaats vinden. Het was weer een aangenaam weerzien van vele bekende gezichten en het kennis maken met nieuwe Heroes.

Zondag 08-9-2019 Franse Ardennen

De eerste dag begon met een voorstel rondje van alle teams, waarna we op pad konden naar de volgende camping in Bure. De tocht begon rustig, even warm draaien op de harde weg en toen de kleine paden op en de leuke klimmetjes. De dag begon koud met een graad of 6 en naarmate de dag vorderde klaarde het op en werd het een graad of 20. Het was een mooie dag waarop we op 2570m hoogte, 99 kilometer hebben gereden naar de camping toe. Hier werden we bij de finish, door de kinderen met de spierziekte Duchenne, geweldig onthaald!

Maandag 09-09-2019 Ardense Heuvelland

Na een goede nachtrust in de camper en een stevig ontbijt in de grote tent, konden we weer aan de bak en gingen op weg naar de camping in La Roche.
Deze tocht van 86 kilometer op 2038 meter hoogte was een makkelijke dag om ons te sparen voor de Koninginnenrit van morgen. Het was deze ochtend wat miezerig en fris, maar dit zou in de loop van de ochtend beter worden. We zijn rond de klok van 08.00uur gestart en gingen direct de bossen in, we begonnen met een klim, waarna het even wat rustiger werd en regelmatig een harde weg. Op CP1 stonden ook onze 2 begeleiders weer, om even een babbeltje te maken en te kijken hoe het ging, waarna we verder gingen naar CP2. Over mooie paadjes, diverse steile klimmetjes en mooie vergezichten kwamen we op CP2.

Na een hapje en een drankje gingen we na wat klimmen en wat genieten afdalen op een schitterende steile afdaling, het was een mooie dag om aan te komen op de camping in La Roche.

Dinsdag 10-09-2019 Koninginnenrit Extreme

Deze dag is qua hoogtemeters de zwaarste van Duchenne Heroes, maar liefst 100 kilometers op 3107 meter hoogte.
Op deze dag hadden we een keuze tussen gewoon, zwaar of extreme. Voor ons was de keuze niet moeilijk, de kinderen hebben ook geen keuze dus zijn wij voor “extreme” gegaan en dit was een schitterende rit.

Het was de hele dag klimmen en dalen over gewone paden, maar ook over grote keien die op de paadjes lagen en door waterstroompjes en rivieren.

Ook zijn we over het down hill parcours gegaan bij Houffalize, waarna we uit kwamen bij CP2. Hier wat gegeten waarna het zwaarste gedeelte van de dag begon. Over smalle wortelpaadjes, langs afgronden en steile beklimmingen  van zo`n 18 procent, dit was zwaar afzien, maar we gaven niet op want na de beklimming kwam er weer een mooie afdaling. Na het afzien werden we door vele kinderen en vrijwilligers met veel muziek aan de finish onthaald, wat alle leed verzachtte. Wat een top dag!

Woensdag 11-09-2019 Hoog door de Hoge Ardennen

Na de dag van gisteren was dit misschien wel de zwaarste dag van de week. Niet wat afstand en hoogtes betreft, maar mentaal i.v.m. de kilometers en hoogtes van de vorige dag(en).
We hadden ons al ingesteld dat dit de zwaarste dag zou zijn en dit bleek ook zo te zijn. Het begon ook meteen met klimmen omdat de camping van La Roche onder in het dal lag en we moesten toch weer op pad naar de volgende camping in Spa. Deze route voert ons over een afstand 100 kilometer en 2584 meter hoogte door de mooie omgeving van de hoge Ardennen. Het zwaarste stuk was voor ons van de start naar CP1, daarna werd het allemaal wat soepeler in de beentjes en konden we lekker genieten van de omgeving waar we op een gegeven moment op een bergtop kwamen waar paragliders op het punt stonden te vertrekken. Dit was mooi om te zien hoe zij zo mooi over het dal gleden.  Na CP2 kwam er een steile klim, waar we weer even de zeilen bij moesten zetten en op een slakken tempo omhoog klommen, eenmaal boven werd dit beloond met een leuke afdaling. Al met al een mooie dag en weer een fijne finish op een mooie camping.

Donderdag 12-9-2019 Drielanden klassieker

Deze dag gingen we van Spa naar Valkenburg, waar we ontvangen werden door familie die kwam kijken. Voordat we onze families in de armen konden sluiten moesten we een afstand overbruggen van 105 kilometer op 1863 meter hoogte, die ons door de mooie natuur van de Ardennen voerde. Onze begeleiders kwamen we ergens onderweg op de route tegen, wat ons blij verraste. Op CP1 hebben we wat gegeten waarna we samen met een ander team uit de buurt verder zijn gefietst naar CP2. Hier werden we verrast door familie die daar al aanwezig was. CP2 was in Vaals op het drielandenpunt. Na CP2 was het nog 37 kilometer tot de finish, waar we door de kinderen en onze families blij onthaald werden. Die avond hebben we met zijn alle genoten in de grote tent van een heerlijk diner.

Vrijdag 13-9-2019 Holle wegen van Limburg

De laatste dag hadden we 101 kilometer gefietst op 299 meter hoogte, van Valkenburg naar Heel, door de holle wegen van Limburg. Deze dag was een zonnige dag, waar we wat sneller konden rijden omdat het vlakker was. De hoogtemeters zijn weg, dus lekker uitbollen naar Heel, waar ook weer onze families op ons wachten. Het was een schitterende omgeving met vele vergezichten, niet avontuurlijk, maar wél mooi. Op deze dag hebben we regelmatig met B-inspired gefietst en gezellig wat gebabbeld, we waren lekker ontspannen en voldaan na deze dag.

Zaterdag 14-9-2019 De weg naar de finish!

Lekker wakker worden deze morgen, met de gedachte dat we op het eind van deze dag al onze vrienden en families zien bij de Finish in Well aan de Maas. Deze dag moesten we nog 101 kilometer fietsen op 299 meter hoogte, dus lekker uitbollen richting de finish. We komen hier nog door een stukje natuurgebied in Duitsland, wat mooi was om doorheen te fietsen. Ook fietsten we langs de Maas, wat schitterend was om te zien en die moesten we oversteken via een dam en 1 keer via de sluis.

Alle fietsers moesten zich verzamelen op CP3 vóór 14.30 uur. CP3 was bij een voetbalkantine, waar we een pintje hebben gekocht om te toosten op een schitterende week en een goede afloop.

Tegen de klok van 15.00 uur gingen we gezamenlijk in een lange stoet naar de finish, waar we werden verrast door een overweldigende menigte die was gekomen om alle fietsers binnen te halen.

Toen alle Heroes waren binnen gehaald, werd het bedrag bekend gemaakt wat we met zijn allen hadden opgehaald.

€952.596,00 euro

Het bedrag is overhandigd aan Duchenne Parent Project zodat het weer goed besteed kan worden.

“Wij team TWO DUCHENNE willen de Firma Groenen en alle andere sponsoren die het mogelijk maken dat wij dit voor de kinderen kunnen doen, hartelijk bedanken!”