ketensamenwerking Dagelijks Onderhoud - Groenen

Unieke samenwerking voor Woonstichting ‘thuis

Op 31 maart tekenden Woonstichting ‘thuis, Knaapen Groep, OnderhoudPlus en Groenen Bouw & Onderhoud een samenwerkingsovereenkomst voor het dagelijks onderhoud van huurwoningen. De drie aannemers en de opdrachtgever werken nauw samen voor het uitvoeren van reparaties op basis van meldingen door huurders. Woonstichting ‘thuis plant de afspraken rechtstreeks in de agenda van de aannemer. 

Doorvragen en direct oplossen

Uitgangspunt in het samenwerkingsverband: de huurder staat centraal. Dit houdt in dat de tijd tussen een melding en de reparatie zo kort mogelijk is en dat de werkzaamheden in één keer goed uitgevoerd worden. Daarom wordt er, na een melding door een huurder, goed doorgevraagd. Zo wordt duidelijk of er misschien nog andere werkzaamheden nodig zijn die dan ook direct kunnen worden uitgevoerd. Ook de onderhoudsmonteurs vragen goed door en lossen problemen direct op. Hiermee wordt voorkomen dat er bij aankomst of na een reparatie weer nieuwe afspraken gemaakt moeten worden. De huurder wordt niet extra belast.

Klanttevredenheid

Deze vorm van ketensamenwerking, waarbij meerdere aannemers voor één opdrachtgever samenwerken, sluit naadloos aan op de Lea®n-gedachte van Groenen Bouw & Onderhoud. Daarbij gaat het om het voorkomen van verspillingen en het definiëren van verantwoordelijkheden. Besparing van tijd en geld. Maar vooral: het vergroten van klanttevredenheid door sneller en efficiënter te werken.

Direct resultaat en meer duidelijkheid

Met de ketensamenwerking voor Woonstichting ‘thuis, die sinds 1 april operationeel is, worden nu al goede resultaten gerealiseerd. Het maken van afspraken gaat sneller en er is voor de huurder direct duidelijkheid over het moment van repareren. Servicemonteurs werken zelfsturend en vormen ook de ogen en oren van de opdrachtgever, zodat eventuele bijkomende problemen direct opgelost kunnen worden. Onze jarenlange ervaring in het renoveren van woningen in bewoonde staat, waarbij goede bewoners-communicatie centraal staat, komt hierbij van pas.

Navigatie