Digitale werkbon op de iPad

Een iPad in de gereedschapstas.

Online communicatie m.b.t. werkprocessen neemt ook in de bouwsector een grote vlucht. Groenen Bouw & Onderhoud gaat uiteraard mee in de nieuwste ontwikkelingen. Kwaliteit, efficiency, het voorkomen van miscommunicatie en kostenbesparingen voor de opdrachtgever, méér dan genoeg redenen om digitaal te gaan!

De digitale werkbon

Naast het digitale platform, waarmee de opnames bij renovatieprojecten worden uitgevoerd, beschikt Groenen Bouw & Onderhoud nu ook over een ‘Digitale Werkbon’ op de iPad. Het voordeel van de digitale werkbon is, dat we alle gegevens van een opname en de daarop volgende uitvoering direct voor iedereen inzichtelijk maken. Alle informatie is snel en gemakkelijk terug te vinden, zowel voor de mensen op kantoor als voor de servicemedewerker op locatie. Dit bespaart veel telefonisch overleg en voorkomt misverstanden. Nu de testfase succesvol is gebleken, worden al onze servicemedewerkers uitgerust met een iPad voor digitaal werken.

In de praktijk

Bij een schade-opname wordt op de iPad de betreffende werkbon geopend en de monteur maakt hier enkele foto’s. De foto’s en notities die door de monteur gemaakt worden direct zichtbaar op kantoor. Voordat de monteur op weer weg gaat op het betreffende adres kan de calculatie al klaar zijn en kunnen materialen worden besteld.

Alle informatie zoals de kosten, bewonersafspraken, gereed meldingen en het ondertekenen van de digitale werkbon is voor iedereen nu duidelijk. Hierdoor hoeft de monteur geen papierwinkel meer bij te houden. Digitaal werken heeft de toekomst en biedt alleen maar voordelen.

 

Navigatie